Hartcoherentie & orthomoleculaire therapie

Nieuwe therapieën bij Adfysio

Bij Adfysio kan je vanaf nu terecht voor 2 extra therapieën: hartcoherentie en orthomoleculaire therapie. In deze blogpost kom jij erachter of één van deze therapieën wel eens geschikt voor jou zou kunnen zijn!

Hartcoherentie

Wordt de mallemolen van het leven in onze drukke prestatiemaatschappij jou soms teveel? Heb je het gevoel dat je zoveel ballen tegelijk in de lucht houdt door de combinatie van werk, gezin, sociaal leven, enz.? Ga je gebukt onder een overvolle agenda en ben je steeds in de weer zonder een moment voor jezelf? Ben je student en word je geplaagd door faalangst? Steeds meer mensen botsen op hun grenzen.

Ons autonome zenuwstelsel bestaat uit een gas- en een rempedaal. We blijven vaak te lang (on)bewust ons gaspedaal induwen, waardoor onze hersenen het signaal krijgen dat we in gevaar verkeren en we in de stressrespons schieten (vecht- of vluchtreactie). In een gezond patroon is er evenwicht tussen beide pedalen. Bij onevenwicht zal stress ons immuunsysteem ondermijnen en ligt de weg open voor allerlei ernstige ziektes en aandoeningen.

Hartcoherentie verlaagt je stressniveau en verhoogt je veerkracht. Met hartcoherentietraining leer je via een eenvoudig systeem van ademhalingsoefeningen je autonome zenuwstelsel terug in balans te brengen. Dit zorgt voor ontspanning en herstel. Het is een eenvoudig, wetenschappelijk gefundeerd en efficiënt middel dat je in staat stelt op een gezondere manier met stress en moeilijkheden om te gaan.

Er wordt gewerkt aan onderliggende patronen, overtuigingen en omstandigheden die vaak aan de basis liggen van verschillende stress-gerelateerde klachten.
Het kan helpen als je last hebt van:
  • Chronische stress
  • Burn-out
  • Depressie
  • Hyperventilatie
  • Angstaanvallen
  • Faalangst
  • Piekeren
  • CVS
  • Slaapproblemen
  • Concentratieproblemen
  • Verhoogde bloeddruk
  • Maag-darmklachten
  • Chronische pijn
  • Spierpijn (nek/schouder/rug)

Voor deze therapie kan je terecht bij Floor Vens.

Orthomoleculaire therapie

Heb je last van chronische klachten of een chronische aandoening?

Dan kan orthomoleculaire therapie een oplossing bieden. Hierbij wordt er gestreefd naar een optimale lichamelijke en geestelijke gezondheid door de biochemie van het lichaam te bestuderen en te ondersteunen met de juiste dosis voedingsstoffen in een ideale verhouding.

Veel chronische klachten vinden hun oorsprong in een disbalans tussen verschillende lichaamssystemen. Door te kijken wat er bij de biochemische processen ontbreekt en de tekorten hierbij aan te vullen wordt het zelfhelend vermogen van het lichaam gestimuleerd.

Een orthomoleculaire diëtiste gaat op zoek naar de oorzaak van een klacht of een ziekte en biedt ondersteuning via voedings-, suppletie- en levensstijladvies. Via een holistische denkwijze werken we aan gezondheidsbevordering door levensstijlaanpassingen.

Orthomoleculaire therapie heeft zijn nut bewezen bij talrijke chronische aandoeningen waaronder:

• Allergieën
  • Spijsverteringsklachten
  • Hart- en vaatziekten
  • Hormonale klachten
  • Gewrichtsklachten
  • Metabole aandoeningen
  • Huidaandoeningen

Ook preventief kan orthomoleculaire therapie ingezet worden om optimaal gezond te blijven. Zoals Hippocrates al zei “ Laat voeding je medicijn zijn en je medicijn je voeding.”

Voor deze therapie kan je terecht bij Katleen Vranckx.